måndag 3 februari 2014

Måndag & Snöstorm

Imorse när vi vaknade var det snöstorm och det har fortsatt snöa hela dagen.
 
I eftermiddags fick jag huvudvärk och feberkänsla från ingenstans. Jag la mig ner på golvet framför bras-elementet och vilade en stund. Liam var världens bästa sjukskötare. Han pussade mig på pannan, tryckte bestämt  in sin napp i min mun och samma med hans vattenflaska. Sen gick han flera vändor mellan mig och skafferiet och hämtade massa grejer som han la på min mage, haha. Han tyckte tydligen att jag behövde salta kex, banan och konserverad ananas (!) för det var det som han hämtade.
Efter en stund kändes det lite bättre, jag smörjde med min pepparmintsolja på tinningarna som ska vara bra mot feber och huvudvärk och jag märkte faktiskt att det hjälpte efter bara 10 minuter.
 
Liam gillar att 'mata' och ta hand om andra människor och nuförtiden räcker det inte alltid med att låtsas att man äter eller dricker det som han erbjuder utan han håller resolut det mot läpparna tills man öppnar munnen. Då blir han jättenöjd och verkar typ känna att det var tur att han insisterade på att mata annars hade ju inte mamma fått äta alls idag...
En annan lite komisk grej han börjat med är att springa omkring och daska sig själv på rumpan när han är naken.
 
Nu har jag precis gjort klart och beställt albumet för 2013 som jag jobbat med, 112 sidor blev det till slut. Hann skicka in beställningen med en halvtimme till godo så att jag fick min rabatt! :)
 
Här hjälper Liam Sam med att spela hockey på Wii-spelet. Liams handkontroll är inte på men det vet han ju såklart inte om, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar