söndag 10 april 2016

April

En "vanlig" vecka, jag och Sam jobbade några dagar var, Liam var på förskolan sina 15 timmar och i onsdagskväll var han och jag på musikskolan. Han tyckte det var kul att vara tillbaka.

I torsdags var jag, Liam och Sam var på hockey, såg semifinalen mellan Lakers och Skellefteå. Bra match och Lakers vann. Pappa var också där, vi träffade honom innan matchen började.
Gabriel umgicks med mormor när vi var på hockey.
Liam och jag har hoppat på studsmattan varje dag. Sam vågar inte för han tror att han kommer hoppa rakt igenom den, haha. 
Vi släpper ut hönorna och tuppen ur hönshuset varje morgon. Liam plockade upp den ena som ingenting och klappade henne.
Tuppen gjorde utfall mot mig och jag fick sparka på honom. Ägg får vi varje dag.
Liam tog kort på mig bakom hönshuset.
Liam och Gabriel lekte. Gabriel är såå glad varje gång.
Dom stod i soffan och tittade ut genom fönstret båda två.
Liam visade sin jordglob.
Mina övervintrade pelargoner har börjat blomma igen.
Liam har sin lufthansa-ryggsäck som ser ut som ett flygplan på ryggen. Jag hittade ett blommigt bokmärke där i som han måste ha stoppat ner i den.
Har varit själv med pojkarna i helgen, Sam är iväg och skjuter bågskyttetävling, i Värnamo igår där han vann silver och i Huskvarna idag.

Kom ihåg en sak från precis innan vi landade med planet i Munchen. Ett äldre engelskt par pratade med oss och sa att "det kanske inte känns så just nu, men åren går snabbt och försök ta vara på varje stund med dom när dom är så här små." Det var så fint tycker jag. Så är det ju. Dagarna kan kännas långa men åren är korta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar