måndag 25 november 2013

Måndag

Egentligen hade jag tänkt skriva om att det varit jättekallt idag, nästan tio minusgrader och att Liam har fått en till hörntand där uppe och att det nog är därför han ätit så dåligt idag.

Men sen ikväll hände det en grej, på väg hem efter att ha handlat och hälsat på Sams föräldrar så krockade vi med ett rådjur. Allt gick bra med oss men vilken himla tur att vi körde i en stor hög pickup för annars hade den nog kunnat komma genom vindrutan. En riktigt stor bock var det och det small riktigt rejält. Stackars rådjuret låg och sparkade och kunde inte resa sig, så jobbigt att se! Sam ringde och fick tillstånd att avsluta lidandet för stackaren.. först trodde jag han skulle skjuta den med sin pistol men det var hus i närheten och sent på kvällen så han fick skära halsen av den istället. Så hemskt!! Han sa åt mig att inte titta så jag kollade inte direkt men det var hemskt ändå. Sen fick vi lasta stackaren på flaket där bak som nu är alldeles blodigt och nu hänger rådjuret i garaget, Sam tog ut inälvorna ikväll som man bör göra med en gång så vi har inte kommit i säng föräns nu klockan ett på morgonen. Nu fick vi lite mer rådjurskött men så hemskt och synd på det stackars rådjuret!!! Usch! Och jag var ganska chockad själv också av själva krocken, inte kul med Liam i baksätet heller. Återigen, vilken tur vi hade som körde en stor truck och inte en vanlig bil.
Nu ska vi sova i alla fall, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar