tisdag 15 januari 2013

Våran dag idag

Veckan rullar på, redan onsdag imorgon!
Dagarna ser väl ungefär likadana ut, måndag till fredag; Sam åker till jobbet runt kl 7, jag sover vidare till cirka kl 9 när Liam vaknar och vi äter frukost.
Sen leker Liam nöjt för sig själv på golvet i ungefär en halvtimme och jag får tid att bara slappa i soffan en stund, kolla tv eller mailen, byta om, gå på toa osv.
Sen brukar det vara dags för blöjbyte runt kl 10 & då byter även Liam om från pyjamas & sen leker vi lite tillsammans en stund.

01

06

Kl 11 brukar det vara dags för Liams förmiddagslur och är jag också trött så lägger jag mig med en stund eller så duschar jag och gör mig iordning o pysslar med mitt. Kanske ringer nåt samtal som behöver ringas eller pratar med familjen i Sverige :)
När Liam vaknar igen brukar det vara dags för lunch, nån gång mellan kl 12 o 13.
Efter det så leker han på egen hand igen i cirka en halvtimme, bäst funkar 'ensamleken' alltså när han är både pigg o mätt samtidigt.

02

Sen fixar vi tillsammans med det som behövs; disk, tvätt, dammsuga osv.. Liam 'hjälper' till genom att sitta bredvid och intresserat klappa på dammsugaren, vifta med strumpor, slamra med bestick eller vad det nu kan va :) Behöver han va vaken en stund till efter detta e klart så får han hänga med på att hämta posten (efter att ha vaktat på brevbäraren i fönstret), ge katterna mat och kolla hur många grader temperaturmätaren visar ute... jätteviktiga grejer!! ;)

07

Sen strax innan kl 15 brukar det vara dags för Liams eftermiddagslur. Jag passar på att pyssla med sånt som jag vill kunna göra ostört, som pappersarbete/räkningar, läsa i bok eller se på tv.
Sedan runt kl 16 äter Liam igen och efter det går vi ut en sväng i trädgården eller en runda runt kvarteret. Det börjar snart bli dags för Sam att komma hem och ibland orkar Liam hålla sig vaken, ibland inte... vi gosar i soffan, skojar på golvet, tränar krypning uppför trappan, eller klassikern: Liam sitter på badrumsgolvet & har roligt åt mamma som sitter på toaletten.

03

Sen kommer Sam hem runt kl 17-18 och Liam blir jätteglad, särskilt lycklig blir han om Sam lyckas smyga sig in utan att Liam märker det o sen skrämmer honom med ett BU, då skriker han av lycka. (Liam, inte Sam)

04

Vi pratar, fixar med middagen osv & Liam är med i köket på ett hörn.
Vissa kväller åker vi till affären eller så får vi besök. Annars är det mest slappa i vardagsrummet som gäller. Under kvällen behöver Liam oftast en kort sovstund igen, oftast blir det strax efter han ätit vid kl 19. Extra matpåfyllning med lite riktig skedmat blir det igen innan badet kl 21 och sedan är det läggdags för Liam. Sam & jag är uppe ca 2 timmar till (längre på helgerna) sen slocknar vi också. Godnatt.

05

08

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar