söndag 28 juli 2013

Söndag kväll

Vilken kväll..

Jag bestämde att vi skulle flytta akvariet till ett stadigare bord (och ett som Liam inte kan klättra upp på), o när jag tycker att jag har en bra ide så vill jag testa på en gång och inte vänta..sagt o gjort.

Sam lyckades nätt o jämt lyfta upp akvariet och sätta ner en halvan på en stol som extra stöd, medans jag försöker skynda mig att ta bort det gamla bordet o sätta dit det nya så att vi kan sätta ner akvariet på det.

Men jag hinner inte. För akvariet spricker i botten. KRAS!! 20 liter vatten bara sprutar ut på heltäckningsmattan medans Sam fortfarande står och håller i akvariet. Jag är helt chockad och bara står och stirrar för jag kan liksom inte tro mina ögon. Liam står bredvid och stirrar han också. Efter vad som känns som flera minuter under tystnad när vi bara stirrar på allt vatten så skriker Sam till slut åt mig att snabbt hämta en gryta med kranvatten i. Fiskarna ligger på golvet och hoppar o måste räddas. Nu hör vi hur vatten börjar droppa från golvet ner genom taket i källaren. Hela golvet därnere bli översvämmat också.

Jag springer o hämtar alla handdukar vi har och vi försöker suga upp så mycket vatten som möjligt från den stackars heltäckningsmattan. Handdukarna räcker inte så snabbt in med alla blöta i torktumlaren...

Men det är inte över här...!

När jag som bäst springer fram o tillbaka mellan torktumlaren o heltäckningsmattan så vill Liam också hjälpa till.
Då halkar han på det blöta köksgolvet dit vattnet spridit sig, som på ett bananskal. Platt på rygg ligger han nu och gallskriker och har blivit alldeles genomblöt han också.

Vi fick ett nytt akvarium av Sams bror som de inte använde som tur var.
Så nu några timmar senare så har akvariet o fiskarna lyckats komma på sin nya plats i alla fall.. (lättare att fixa utan vatten i).
Efter att ha blåst med min hårtork på heltäckningsmattan så ligger det nu torra handdukar på den igen.

Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar