lördag 5 oktober 2013

Lördag

Idag har vi haft en lugn lördag. Lagat mat, städat o tvättat lite, tittat på film och hockeymatch, lekt med Liam, gått en promenad till affären. Jag har haft lite träningsverk från när jag tränade igår kväll.
Det var varmt idag också, +26 grader men mulet. Det är nästan så att jag saknar det riktiga höstvädret. Idag kom Liams fleece-ställ med posten som jag fyndade på ebay så nu får det bli lite svalare snart så han kan använda det hehe, o så att jag kan använda min höstkappa. Bara det inte går direkt på vinter o snö från det här sommarvädret, jag hörde att de redan har snöstormar i midwest, det har varit massa på nyheterna om det. Kolla in bilden från South Dakota.
 
 
Igår kväll var det fin solnedgång på väg till affären där vi köper råmjölk ifrån.
 

Liam e rolig. Han klättrar själv upp och sätter sig i sin sulky ute i trädgården. Sen sitter han där en stund o kisar mot solen o filosoferar lite innan han klättrar ner igen.


 
Idag såg jag att hans fjärde hörntand kommit så nu har han en hel uppsättning. Just det, igår satt Liam och pillade med innehållet i en av mina gamla handväskor som jag inte använder längre (perfekt att plocka fram om han behöver distraheras en stund..) då hade han hittat ett gammalt V6 tuggummi-paket som jag missat att plocka ur och öppnat det och satt och tuggade på en bit. Jag upptäckte det när jag kramade om honom och kände att han luktade mint-lukt ur munnen, haha! Så det blev till att gräva ut det mellan tänderna på honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar