tisdag 3 december 2013

Gran

Idag var det dags att välja ut en julgran och hugga ner den. Vi åkte till farmen där vi brukar köpa julgran (och pumpor).
Dom hade hur många olika granar som helst, som vanligt. Flera olika sorters arter också, jag valde arten "Frasier Fir" för jag tyckte barren såg ut mer som på en svensk julgran jämfört med de andra arterna.
I skuggan till vänster på bilden ser man Liam som håller mig i handen :)
Efter nästan 45 minuters letande (Liam gick inte så snabbt hehe) så hittade vi äntligen den perfekta granen, här står vi framför den.
Sen fick Liam syn på sågen.
Och så blev det dragkamp.
Sam sågade ner trädet och svettades och stånkade som en gris medans vi tittade på.
Liam tyckte det var spännande och stirrade som en tok.
Såklart hejade han lite på pappa också.
Koncentrerad som vanligt.
Till slut var trädet nere.
Liams farmor var också med.
Sen fick vi gå och pröjsa, ungefär 300 kr, inte så farligt för den stora granen. Liam höll mig i handen hela tiden.
Sen var det dags att lasta den på flaket. Jag dubbelkollade först så allt rådjursblod var bort-tvättat, Lol.
Och nu har vi precis satt upp granen i julgransfoten i vardagsrummet men vi har inte släppt ut den från repen runtom ännu, det ska vi göra när Liam vaknar igen om en stund så han kan få se :) Och sen ikväll ska vi pynta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar