tisdag 24 december 2013

Julafton

Liam öppnade och rev av sista luckan på sin adventskalender imorse. En vänlig själ gav oss en extra slant till att köpa några fler klappar till Liam så då gjorde vi det, vi åkte till K-mart. Det var galet mycket folk ute som stressade omkring och stod i köer men vi tog det lugnt och kryssade fram :) Till lunch lagade jag flundra-file, klyftpotatis, sås och gröna ärtor. Inte så juligt kanske, hehe. Fast till kvällsmat åt jag i alla fall risgrynsgröt.
Ikväll öppnade vi varsin julklapp, eller ja Liam fick öppna två. Sen bakade Sam och Liam fler julkakor eftersom Sam åt upp alla sina på bara ett par dagar, och jag slog in resten av julklapparna. Igårkväll fick vi gömma dem i garderoben men ikväll åkte alla fram igen och får ligga kvar framme under granen inatt. 

Här är Liam imorse med sin bästa kompis som ligger på adventskalendern.
Liam med sin nya bok som han läste upp och ner.
Sam öppnar sitt paket.
Och jag öppnar mitt.
Liam hjälpte till med att 'hålla koll på' kartonger, papper o snören.
Sam och Liam bakar.
Julklapparna får ligga och samla barr inatt tills vi vaknar imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar