fredag 20 september 2013

De senaste dagarna

Knäppte denna bild igår på de två kompisarna. De är så roliga ihop. Och har roligt ihop också..
Kissen brukar försöka smyga in o gömma sig på Liams rum innan han ska sova o sen när dörren är stängd och det är beckmörkt där inne så börjar hon sitt race runt i hans rum och skrämmer vettet ur Liam. Sen ger Liam igen som härom dagen när kissen låg och sov i den tomma tvättkorgen på övervåningen så rullade Liam den nerför hela trappan med henne inuti, haha.
 
 
Liam har fått en potta som han demonstrerar. Men jag har inte lyckats få honom att sitta still på den i mer än 5 sekunder åt gången.
 
 
Jag har börjat leta efter vinterkläder åt Liam, den röda ryss-mössan från förra året passar fortfarande till senare i vinter men är lite för varm för hösten så jag har beställt en i bomull från ebay som nog kommer snart. Han behöver ny overall också med det är svårt att hitta nåt bra i den vägen här borta. Det är lite kulturskillnad för majoriteten av folk klär sina små väldigt tunt på vintern här borta fast det är jättekallt, sen kan det ju i och för sig bero på att ungarna inte är ute så mycket om det inte är så kallat fint väder heller.
Letar fortfarande efter en overall, vantar, kängor och yllesockar till honom. En halsduk fick vi tag på igår i alla fall, kostade bara 1 dollar!
Jag satte på honom den imorse så jag kunde få en bild på den men han blev jättesur som man kan se, haha.
 
 
Hittade en höstkappa åt mig själv, ett fynd det också, kostade bara 16 dollar.
 
 
 
Här har vi Liam med sin speldosa o vita tänder.
 
 
 
 
 
Och här är tjockisen igen, alldeles orädd uppe på ryggstödet.
 
 
Han har blivit så lång.
 
 
Här gör han en av sina dans-moves.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar