tisdag 24 september 2013

Tisdag morgon

Jag vaknade redan vid halv nio idag och var konstigt pigg. Jag som annars alltid är väldigt morgontrött. Låg kvar i sängen en timme till tills Liam ville gå upp. Det var ISKALLT när vi kom ner för trappan så värmen åkte på igen, tydligen ska det bli 20 grader idag men dröjer nog tills i eftermiddag. Efter Liam ätit frukost så fixade jag mat till mig, gjorde en tonfisksallad. Så försvann Liam iväg på egna äventyr när jag åt. Det var lite för tyst ett tag så jag kollade vad han höll på med, då satt han o ritade med sina kritor och hade ett blått kritstreck i ansiktet också. En halvtimme senare när jag ätit klart så hittar jag han på övervåningen i mitt o Sams sovrum där han dragit ut byrålådor och hittat min locktång som han underhåller sig med. Nu har det gått en halvtimme till o han ensamleker fortfarande koncentrerat, när jag sticker in huvudet i rummet så tittar han upp o säger hej och fortsätter sen med sitt. Tur att jag har katterna som sällskap i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar